سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » حفظ نظام با دهان‌های بسته و قلم‌های شکسته؟...
» این ترازوی ناتراز عدالت کجا و میراث بهشتی کجا

حفظ نظام با دهان‌های بسته و قلم‌های شکسته؟

چکیده :چشم بند فرشته عدالت به کنار رفته و ترازوی عدالتش کج شده که چنین احکامی، لابد بنام دین محمدی و عدالت علوی، صادر می شود. البته ملک زاده نخستین کسی نیست که در معادلات قدرت و بده و بستان های سیاسی از چنگال عدالت رهانیده می شود. پیش از این بسیاری از اعضای حلقه های حاکمیت از جمله معاون رئیس دولت با پرونده سنگین فساد مالی حلقه خیابان فاطمی، دادستان سابق تهران با پرونده جنایت بار کهریزک، وزیر اقتصاد با پرونده رسوای اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، به صلاحدید دفتر رهبری از اجرای عدالت معاف شده اند....


کلمه – سید کاظم قمی:

دیروز دو خبر هم زمان منتشر شد: خبر مصاحبه دادستان تهران که در توجیه علت عدم برخورد قضایی با انتصاب محمد شریف ملک زاده به عنوان مشاور رئیس دولت که در آن ذکر شده بود که پیش از رسیدگی در دادگاه شامل رأقت اسلامی و عفو رهبری شده، و خبر صدور حکم بدوی محکومیت میثم محمدی، مسئول سایت بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید آیت الله دکتر بهشتی به چهار سال حبس تعزیری. آنچه در این دو خبر چشمگیر است این است که اتهام ملک زاده فساد مالی مرتبط با اموال بیت المال مسلمین (که این روزها مظلومانه در تصرف دزدان کوچک و بزرگ صاحب منصب به تاراج می رود) است، و جرم محمدی قلم زدن در دفاع از مردم سالاری دینی، آزادی و عدالت. معلوم می شود که چشم بند فرشته عدالت به کنار رفته و ترازوی عدالتش کج شده که چنین احکامی، لابد بنام دین محمدی و عدالت علوی، صادر می شود.

البته ملک زاده نخستین کسی نیست که در معادلات قدرت و بده و بستان های سیاسی از چنگال عدالت رهانیده می شود. پیش از این بسیاری از اعضای حلقه های حاکمیت از جمله معاون رئیس دولت با پرونده سنگین فساد مالی حلقه خیابان فاطمی، دادستان سابق تهران با پرونده جنایت بار کهریزک، وزیر اقتصاد با پرونده رسوای اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، به صلاحدید دفتر رهبری از اجرای عدالت معاف شده اند. در طرف دیگر، محمدی نیز تنها کسی نیست که به جرم پاسداری از آرمان های این ملت بپاخاسته محاکمه می شود. در فهرست بلندبالای محکومانی که به این جرم در زندان ها به سر می برند، نام زنان و مردان بسیاری درج شده که هر یک برای ملتی مایه ی مباهات و سربلندی و سرمایه ای برای اصلاح امور و پیشبرد آرمان های والای انسانی هستند. آنچه باعث تأسف است، دامنه ی کوته اندیشی مسئولان نظام است که نمی دانند با این گونه اقدامات، تیشه به ریشه مشروعیت خود می زنند.

اگر حفظ نظام واجب است، قطعا به خاطر حفظ اشحاص بر مسند قدرت نیست، بلکه به خاطر مسئولیت نظام در پاسداری از عدالت، آزادی، استقلال و ارزش های دیگر انسانی است که مردم ما در انقلاب سال ۵۷ برای تحقق آن قیام کردند و شریعت اخلاق مدار محمدی نیز بر پای آن مهر تأیید زده است.

هنگامی که ترازو ها نامیزان، قلم ها شکسته، دهان ها بسته و تارهای وابستگی به قدرت های شرقی بر سراسر اندام این نظام تنیده شده باشد، منطق حفظ نظام در هم شکسته خواهد شد.

و شرم بر صاحب منصبان قوه قضائیه باد اگر زین پس از عدل علی (ع) داد سخن سر دهند، چه او کارگزار خود را به تندی برکنار و به سختی عقوبت می کرد و مخالف و منتقد خود را تا هنگامی که شمشیر بر نمی کشید آزاد می گذاشت و جانش را محترم می شمرد. شرمشان باد که دستگاه قضائیه ای که می رفت با درایت و مدیریت شهید بهشتی به عدالت علوی نزدیک شود، اینک حکم به محکومیت مسئول سایت بنیاد نشر آثار او می کند. شرمشان باد که هر یک در ویران تر ساختن عدلیه و مهجور کردن عدالت بر یکدیگر پیشی گرفتند و در بر باد دادن میراث بهشتی از هیچ کاری فروگذار نکردند.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.